جای تبلیغات شما اینجاست09139099748


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم امید و آدرس shamimomid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

ممنون از تبادل لینک 

از اینکه با ما تبادل لینک میکنید ممنونیم







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 236
بازدید هفته : 500
بازدید ماه : 478
بازدید کل : 137583
تعداد مطالب : 251
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 2



Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 251
:: کل نظرات : 20

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 121
:: باردید دیروز : 236
:: بازدید هفته : 500
:: بازدید ماه : 478
:: بازدید سال : 23182
:: بازدید کلی : 137583

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله الکترونیکی شمیم امید

تجویزی برای سرماخوردگی
سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت 23:49 | بازدید : 911 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی


اولین سوز سرما که می آید میکروب ها مجال پیدا کرده و عرض اندام می کنند! برای همین هم لازم است با مصرف مواد مغذی لازم کمکی به سیستم ایمنی بدنتان برسانید. سیستم ایمنی خط مقدم بدن در برابر ویروس ها، میکروب ها، سلول های غیرنرمال و مواد شیمیایی است. باکتری ها، ویروس ها و قارچ های بیماری زا دشمنان خارجی بدن محسوب می شوند و سلول های غیر نرمال یا همان سلول های سرطانی دشمنان داخلی آن. سیستم ایمنی بدن همچنین حواسش به احیای بافت های آسیب دیده از یک زخم یا بیماری نیز می باشد.

گاهی پیش می آید که دستگاه ایمنی بدن یک ماده ی بیگانه ی غیر مهاجم را نیز دشمن تلقی کرده و عکس العمل آلرژیک نشان می دهد مثل مواردی مانند تب یونجه یا آسم و غیره. در برخی موارد نادر نیز پیش می آید که سیستم ایمنی بدن یک سیگنال داخلی را بد برداشت می کند و به بافت های بدن آسیب می رساند که باعث بیماری های خود ایمنی می شود مانند دیابت نوع ۱، آرتریت روماتوئید و غیره.

ویژگی اصلی و مورد توجه سیستم ایمنی بدن این است که می تواند ماهیت ترکیبات یا میکروارگانیسم های بیگانه را به خاطر بسپارد. زمانی که یک میکروارگانیسم مانند ویروس وارد بدن می شود این سیستم پادزهر تولید می کند تا ویروس را شناسایی کرده و اولین مقاومت ها را از خود نشان دهد. نگاه های ارزشمندتان را از ادامه مطالب این ایمیل دریغ نکنید تا ادامه دهیم.

 اگر بدن چنین مسلح است پس چرا مریض می شویم؟

شاید بپرسید زمانی که بدن مجهز به چنین سیستم ایمنی می باشد پس چرا وقت و بی وقت مریضی به سراغ ما می آید؟ در جواب باید بگوییم بین زمانی که یک میکروارگانیسمِ دشمن وارد بدن می شود تا وقتی که سیستم ایمنی وارد عمل شده و آن را دفع کند وقفه ای وجود دارد. این میکروارگانیسم ها هم از این وقفه استفاده کرده و به سلول ها غلبه می کنند و یا آن ها را از بین می برد.

در واقع شدت بیماری به قدرت سیستم ایمنی بدن بستگی دارد. عفونت ها، سرطان و دیگر بیماری ها زمانی رشد بیشتری می کند که ویروس ها یا میکروارگانیسم ها سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده باشند، یا تغذیه نامناسب باشد و یا اینکه فردی پیر شده باشد. خوشبختانه آنتی بیوتیک ها بیشتر مشکلات و بیماری های ناشی از باکتری ها را ناکار می کنند. همچنین پزشکان می توانند با ضعیف کردن عمدی سیستم ایمنی یک بیمار برخی از بیماری های خود ایمنی را درمان کنند.

 چه باید کرد؟

داشتن یک رژیم غذایی سالم که حاوی مواد مغذی متنوعی است می تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن معجزه کند. زمانی که به خوبی غذا می خورید نیازی نیست که به سراغ مکمل بروید. زمانی مکمل ها موثر واقع می شوند که بدنتان نیاز داشته باشد و البته پزشک تجویز کند. برای اینکه سیستم ایمنی تان را بدون نیاز به مکمل تقویت کنید و پاییز و زمستان امسال را بدون سرماخوردگی پشت سر بگذارید مطالعه ی این مطلب را از دست ندهید.

 پروتئین بیشتری میل کنید

پروتئین ها برای عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن لازم اند. اسیدآمینه های موجود در آن ها برای تولید پادتن ها و دیگر ترکیبات محافظت کننده بدن در برابر مهاجم ها لازم هستند و می توانند از بروز عفونت و بیماری ها جلوگیری کنند. مواد غذایی مصرفی ما اغلب به اندازه ی کافی پروتئین دارد. گوشت، تخم مرغ، ماهی، حبوبات و غیره حاوی پروتئین می باشند.

 اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند

اسیدهای چرب امگا ۳ برای مقابله با التهاب ها و اثرات مضر آرتریت روماتوئید و دیگر بیماری های خود ایمنی موثر عمل می کنند. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش التهاب های حاصل از عکس العمل سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. این اسیدهای چرب، عناصر دستگاه ایمنی بدن را تحریک می کنند. عناصری که وظیفه ی مقابله با سلول های مهاجم و نابودی آن ها را بر عهده دارند. ماهی، گردو، روغن ماهی، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و غیره این اسیدهای چرب را به بدنتان می رسانند.

 ویتامین E را دریابید

ویتامین E در روغن های گیاهی، بادام، آجیل ها، غلات کامل و آووکادو به میزان کافی وجود دارد و به تولید پادتن ها کمک زیادی می کند.

 ویتامین C: (ویتامین تقویت کننده)

این ویتامین به تولید و محافظت مخاط ها و کلاژن کمک کرده و جداره ی رگ های خونی را تقویت می کند. همچنین وظیفه ی تحریک سلول های ایمنی را بر عهده دارد. مکمل های ویتامین C برای کوتاه کردن دوره ی سرماخوردگی موثرند. فلفل دلمه ای قرمز، مرکبات، کیوی و توت فرنگی منابع فوق العاده ویتامین C محسوب می شوند.

 ویتامین A: (نقش کلیدی دارد)

این ویتامین در جگر، ماهی، شیر پرچرب، کره، پنیر و تخم مرغ به میزان قابل توجهی وجود دارد. ویتامین A با حفظ سلامت مخاط، تحریک ترشح پادتن ها و افزایش تعداد گلبول های قرمز شدت بیماری های عفونی را کاهش می دهد. باید بدانید که بتاکاروتن ها پیش ساز ویتامین A می باشند که در میوه و سبزیجات به ویژه نارنجی و زردرنگ وجود دارند.

 زینک (روی) برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

کمبود زینک باعث کند شدن سرعت التیام زخم ها و بهبود بیماری می شود. بهترین منابع غذایی زینک عبارت اند از غذاهای دریایی، گوشت قرمز، گوشت پرندگان و جگر. البته باید بدانید که در تخم مرغ، شیر، لوبیاها و میوه های خشک و غلات کامل نیز زینک وجود دارد. توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه و زیاد مکمل زینک(روی) کاملا برعکس عمل کرده و به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند.

 سلنیوم هم ضروری است

بهترین منابع غذایی سلنیوم گردوی برزیلی، غذاهای دریایی، گوشت، ماهی، نان سبوس دار، سبوس گندم، جوانه ی گندم، جو دو سر و برنج قهوه ای می باشد.

 آهن همیشه و همه جا

آهن باعث تولید لنفوسیت های B و T می شود و همچنین وظیفه ی اکسیژن رسانی به سلول ها و بهبود عملکرد آن ها در برابر بیماری ها را بر عهده دارد. اگر می خواهید به اندازه ی کافی آهن جذب کنید گوشت قرمز، جگر، تخم مرغ، غلات کامل و حبوبات را دریابید. پس تا می توانید اجازه ندهید بدنتان دچار کمبود آهن شود که به دردسر می افتید.

 آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را ناکار می کنند

محققان به این نتیجه رسیده اند که لیکوپن های موجود در گوجه فرنگی، بتاکاروتن های موجود در مواد غذایی گیاهی نارنجی، قرمز، زرد و همچنین سبزیجات برگ سبز تیره می توانند سلول های ایمنی را در برابر رادیکال های آزاد (همان مولکول های مضر) تقویت کنند. این مولکول های آزاد همان هایی هستند که به DNA آسیب می رسانند.

 پیاز و سیر: از ما گفتن!

سیر و پیاز حاوی ترکیبات گوگردی بسیار قوی هستند که ماکروفاژها و لنفوسیت های T را تقویت کرده و می توانند از عرض اندام آنزیم های آسیب رسان به بافت های سالم جلوگیری کنند. پس تا می توانید غذاهایتان را با سیر و پیاز غنی سازی کنید.

 انگور و میوه های ریز

انگور، تمشک، اگر گیرتان آمد بلوبری و غیره سرشار از آنتی اکسیدان های قوی می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و بیماری ها را تا حد ممکن از شما دور می کنند.

 چه می کند چای سبز!

EGCG، نام آنتی اکسیدان های مخصوص موجود در چای سبز است که می تواند با رشد سلول های سرطانی مقابله و خطر رادیکال های آزاد را خنثی کنید. خواهش می کنیم خودتان را از خواص بی نظیر چای سبز محروم نکنید. این چای علاوه بر مصون نگه داشتن بدنتان از بیماری ها افسردگی و چاقی را هم از شما دور می کند.

 ماست و کفیر

پروبیوتیک ها باکتری های پرخاصیتی هستند که در برخی از محصولات لبنی مانند ماست و کفیر وجود دارند و می توانند سیستم ایمنی را در برابر ویروس ها مجهز کنند.

 همه چیز که غذا نیست، ورزش را فراموش نکنید

بر اساس نتایج پژوهش های متعدد، ورزش (منظورمان ورزش های سنگین و حرفه ای نیست) عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. به ویژه افرادی که در مرحله ی رسیدن به سالمندی هستند باید بیشتر به فکر تحرک بدنی باشند. پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری را در برنامه ی روزانه تان قرار دهید و سالم باشید.

 هیچ رژیم معجزه گری وجود ندارد

گفتیم که تغذیه ی خوب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند اما مراقب باشید. هیچ ماده ی غذایی، هیچ ویتامین و هیچ ماده ی معدنیِ معجزه گری وجود ندارد که بتواند یک تنه و بدون شکست با ویروس ها مقابله کند. احتمالاً شما هم تبلیغات برخی از رژیم های معجزه گر را شنیده اید که بدنتان را تمیز می کنند و با ویتامین ها و مواد معدنی و اسیدهای آمینه ی بی نظیرشان سیستم ایمنی شما را تضمین می کنند. اما گوشتان به این حرف ها بدهکار نباشد. هیچ متد معجزه گری در برابر بیماری ها وجود ندارد. شما فقط می توانید بدنتان را تقویت کنید، استرس و فشارهای روحی را از خود دور کنید و در نهایت به خدا توکل داشته باشید تا همیشه سالم و تندرست بمانید.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
عکسی که حمید فرخ نژاد درصفحه فیسبوکش منتشر کرد
جمعه 12 مهر 1392 ساعت 15:32 | بازدید : 1435 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )
 
برای اولین بار بعد از 34 سال وزاری خارجه ایران و آمریکا در حاشیه نشست ایران با 5+1 با هم دیدار کردند.
به گزارش کافه سینما به دنبال این اتفاق و واکنش های مردم در شبکه های اجتماعی حمید فرخ نژاد هم با انتشار عکسی در صفحه فیسبوکش به این اتفاق واکنش نشان داد.
عکسی که حمید فرخ نژاد درصفحه فیسبوکش منتشر کرد
گفتنی است جان کری درباره این دیدار گفت: همه ما خوشحال بودیم که آقای ظریف به جلسه آمد و اظهاراتی کرد که هم لحن و هم نگاه آن خیلی با گذشته فرق می‌کرد. ظریف هم در نشست خبری درباره دیدارش با جان کری گفت: دیدار کوتاهی بود که ایشان برای رسیدن به یک راه حل و تعهد رییس حمهور آمریکا به حقوق مردم ایران تاکید کرد.
عکسی که حمید فرخ نژاد درصفحه فیسبوکش منتشر کرد


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تصاویر آرامش بخش
جمعه 12 مهر 1392 ساعت 15:29 | بازدید : 1221 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 

alt

 



:: موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ترانه سرایی فرزاد حسنی در وصف همسرش در برنامه زنده تلویزیون+ متن کامل ترانه
جمعه 12 مهر 1392 ساعت 15:26 | بازدید : 1344 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )
 
 ترانه سرایی فرزاد حسنی در وصف همسرش در برنامه زنده تلویزیون+ متن کامل ترانه
به گزارش شبکه ایران مستند 26 قسمتی «خانومی که شما باشی» به تهیه کنندگی آزاده نامداری از اول مهر ماه هر شب از شبکه دوم سیما روی آنتن می رود که تیتراژ آن را فرزاد فرزین با ترانه ای از فرزاد حسنی خوانده است. به گزارش «سینمافا»  فرزاد حسنی ترانه تیتراژ برنامه «خانومی که شما باشی»  را در برنامه زنده «صبحی دیگر» رونمایی کرد و آن را به همسر خود آزاده نامداری تقدیم کرد . در ادامه متن کامل این ترانه را می خوانید:
هنوزم سخت میخوامت

یه قبله پشت چشماته / که مغناطیس ُ رد کرده
شبای قبل تو باید / به این تقویم برگرده
کنار قلب تو مثل ِ / یه مَردم رو به خوشبختی
تو احساسی بهم میدی / شبیه ِ غیرت ِ تختی
تو می پوشونی موهاتو / غروب غنچه وا میشه
یه مرد از دامن پاکِت / طرفدار ِ خدا میشه
به عشقم مرهمی خانوم / مثه گلدسته و کاشی
فدای اون حَیاتونَم / خانومی که شما باشی
میدونم گاهی از دستم / شبا با بغض میخوابی
نمی فهمم چی کم داری /چرا انقدر بی تابی
ازم بگذر اگه راحت / نگفتم دوستت دارم
اگه غمگین بشی از من / گره میفته تو کارم
چه معمولیه رفتارم / کنار قلب خوش نامت
ولی باور بکن خانوم / هنوزم سخت میخوامت


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی وادبی , لطیفه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالبی درمورد سیاره زمین
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 23:1 | بازدید : 1501 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )

 

 

همه‌ی ما کم و بیش اطلاعاتی راجع به سیاره‌ی زمین داریم. اگر چه برای داشتن دیدی جامع‌تر و البته علمی‌تر، بررسی نتایج تحقیقات دانشمندان در مورد زمین و فضای پیرامون آن تا حدی کمک می‌کند، اما با توجه به گسترده بودن تحقیقات و دخیل بودن بیشتر شاخه‌های علم در این حوزه، جمع آوری تمام اطلاعات مربوطه کاری دشوار و وقت‌گیر خواهد بود. در ادامه خلاصه‌ای از نتایج تحقیقات دانشمندان در زمینه‌های اصلی (زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، هوا و فضا) را ارائه می‌کنیم.
 

فضا:

  • تاکنون 150 میلیارد دلار صرف ساخت ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) شده است به طوری که تا به امروز پر هزینه‌ترین ساخته‌ی دست بشر به شمار می‌رود.
  • دورترین فاصله‌ای که از آن عکسی از کره‌ی زمین ثبت شده است، در فاصله‌ی 5.95 میلیارد کیلومتری زمین قرار دارد. در این عکس زمین به صورت نقطه‌ی آبی کم رنگی دیده می‌شود.
  • #1582;رس آبی (موجودی آبزی و بسیار ریز) به عنوان جان‌سخت‌ترین موجود روی کره‌ی زمین، قادر است 10 روز در خلا به حیات خود ادامه دهد.
  • انسان بدون استفاده از تجهیزات حفاظتی قادر است 2 دقیقه در فضا زنده بماند.
  • یک روز دقیقا 24 ساعت نیست، در واقع مدت زمان گردش زمین به دور خودش معادل با 23 ساعت و 56 دقیقه و 4 ثانیه است.
  • آلودگی هوای کشور چین از فضا قابل رویت است، اما برعکس تصور عموم، دیوار چین از فضا قابل دیدن نیست.
  • کل تجهیزات ساخت بشر که بعد از پرتاب اولین ماهواره‌ در سال 1957 (ماهواره‌ی اسپوتنیک) به فضا فرستاده شده‌اند و هم اکنون در حال گردش به دور زمین هستند به 38,000 عدد می‌رسد.
  • کره‌ی زمین صیقلی‌تر از یک توپ بولینگ است. در واقع اختلاف ارتفاع بین بلندترین کوهستان‌ها تا کف عمیق‌ترین اقیانوس‌ها، کمتر از 0.0002 محیط کره زمین است.
  • تعداد اجسام ساخته شده توسط بشر که طولی بزرگتر از 10 سانتی‌متر دارند و هم اکنون در حال گردش به دور زمین هستند به 22,000 عدد می‌رسد. تنها 5 درصد از این اجسام ماهواره‌های فعال هستند. 87 درصد آنها زباله‌های فضایی و ماهواره‌های بلا استفاده به شمار می‌روند. 8 درصد باقیمانده هم قطعات موشک‌ها و تجهیزات فضایی هستند.
  • سازمان فضایی ناسا برآورد کرده است که هر روز یکی از اجسام مصنوعی معلق در فضا، به زمین باز می‌گردد.

جو زمین:

  • جرم شهاب‌سنگ‌هایی که در هر روز وارد جو زمین می‌شوند به 100 تن می‌رسد.
  • سوراخ لایه‌ی اوزن کوچک‌تر شده است. در سال 2012 مشخص شد که سوراخ لایه‌ی اوزن نسبت به 10 سال گذشته کوچک‌تر شده است.
  • در ارتفاع 19 کیلومتری از سطح زمین (معروف به حد آرمسترانگ) پوشیدن لباس فضانوردی امری حیاتی است زیرا بدون استفاده از آن، مایعات درون بدن انسان در دمای متعارف بدن به جوش خواهند آمد.
  • ارزش کل اتمسفر زمین، فقط با احتساب بهای دی اکسید کربن موجود درآن به 4.3 کوادریلیون (4.3 در 10 به توان 15) پوند برآورد شده است.
  • هر روز به طور متوسط حدود 8.6 میلیون صاعقه در سرتاسر زمین رخ می‌دهد.
  • در زمانی که دایناسورها بر روی زمین زندگی می‌کردند درصد بیشتری از جو زمین را اکسیژن تشکیل می‌داد. هم اکنون به دلیل کم شدن سهم اکسیژن از گازهای تشکیل دهنده‌ی هوا، امکان اینکه دوزیستان و خزندگان به سایز اجداد خود برسند وجود ندارد.

دریا:

  • فقط 3 درصد آب‌های موجود در کره‌ی زمین شیرین هستند.
  • با فرض ذوب‌شدن یخ‌های قطب جنوب، حجم آب تولید شده به اندازه‌ی کل حجم آب اقیانوس اطلس خواهد بود.
  • هر لیتر از آب دریا حاوی 13 میلیاردم گرم طلا است.
  • پلاستیک، 90 درصد از زباله‌های موجود در اقیانوس‌ها را تشکیل می‌دهد.
  • هر ساله به طور متوسط 2000 گونه‌ موجود دریایی شناسایی می‌شوند.
  • اقیانوس‌ها به تنهایی 99 درصد از اکو سیستم روی کره‌ی زمین را تشکیل می‌دهند.
  • کوسه‌ها هر سال بطور متوسط موجب مرگ و میر 8 الی 12 انسان می‌شوند. این در حالی است که در همین مدت 100 میلیون کوسه فقط به منظور استفاده از باله‌هایشان کشته می‌شوند.
  • طبق برآورد دانشمندان، بیش از یک میلیون گونه موجود آبزی در اقیانوس زیست می‌کنند که بشر تاکنون 2/3 آنها را شناسایی کرده است.
  • حجم کل آب‌ موجود در کره‌ی زمین، برابر با حجم کره‌ای به قطر 860 کیلومتر است.
  • 90 درصد از فعالیت‌های آتشفشانی در بستر اقیانوس‌ها انجام می‌شود.
  • عمق  #1711;ودال ماریانا که عمیق‌ترین قسمت اقیانوس‌ به شمار می‌رود 10.9 کیلومتر است.

درون زمین:

  • ساختار صفحه‌ای طبقات مختلف زمین آن را از بقیه‌ی سیارات منظومه‌ی شمسی متمایز می‌کند. این ساختار باعث جذب و بازیافت کربن شده و از انتشار آن در جو و در نتیجه داغ شدن زمین جلوگیری می‌کند . فقدان چنین ساختاری در سیاره‌ی زهره که پیامد آن انتشار دی اکسید کربن بسیار زیاد در جو آن بوده، دمای آن را به طرز چشم‌گیری افزایش داده ‌است (480 درجه‌ی سانتی‌گراد در نزدیکی سطح سیاره).
  • عناصر کمیاب لزوما کمیاب نیستند! عنصر لوتتیم به عنوان کمیاب‌ترین عنصر دنیا شناخته می‌شود اما فراوانی این عنصر در پوسته‌ی زمین حدود 200 برابر بیشتر از طلا است.
  • 99 درصد از کل طلای موجود در کره‌ی زمین در هسته‌ی آن قرار گرفته است که برای پوشاندن سطح زمین با لایه‌ای از جنس طلا به ضخامت 45 سانتی‌متر، کفایت می‌کند.
  • دمای هسته‌ی زمین برابر با دمای سطح خورشید، یعنی حدود 5500 درجه‌ی سانتی‌گراد است.
  • توده‌ی آهنی هسته‌ی زمین، عرضی برابر با 2400 کیلومتر دارد. دما در این ناحیه بسیار بالاست، اما به علت فشار بسیار زیاد امکان ذوب شدن این هسته‌ی آهنی وجود ندارد.
  • عمیق‌ترین گودالی که بشر تاکنون در پوسته‌ی زمین ایجاد کرده است، عمقی در حدود 12.4 کیلومتر دارد. این عدد در مقایسه با فاصله‌ی 6371 کیلومتری سطح زمین تا مرکز آن بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.
  • وزن بزرگ‌ترین کریستال که تاکنون کشف شده است به 55 تن می‌رسد.
  • درعمق 4 کیلومتری بستر رودخانه‌ی آمازون، رودخانه‌ی (سفره آب زیرزمینی) دیگری قرار دارد. برآورد شده که طول آن 400 کیلومتر بوده و جریان آب در آن با سرعت 1 میلی‌متر در ساعت بین صخره‌ها حرکت می‌کند.
  • باکتری‌ها حتی تا عمق 2.8 کیلومتری زمین هم یافت می‌شوند.

سطح زمین:

  • وزن خاک حاصل‌خیزی که هر ساله توسط باد از صحرای بزرگ آفریقا به جنگل‌های استوایی آمازون آورده می‌شود 40 میلیون تن برآورد شده است.
  • در کشور ترکمنستان دهانه‌ای به قطر 70 متر و به اسم  #1583;روازه‌ی جهنم وجود دارد که به واسطه‌ی فروریختن یک حوزه‌ی گازی پدید آمده است. اکنون بیش از  40 سال است که این گودال در آتش می‌سوزد.
  • قدمت فسیل‌ باکتری‌هایی که در استرالیا کشف شده است به 3.5 میلیارد سال می‌رسد. درآن زمان اکسیژن در جو زمین وجود نداشت.
  • بیشترین دمای یک ناحیه که تاکنون به ثبت رسیده 57.8 درجه‌ی سانتی‌گراد بوده است (1922، کشور لیبی).
  • آخرین باری که خشک‌ترین ناحیه دنیا یعنی   #1583;ره‌های خشک قطب جنوب شاهد بارش باران بود به دو میلیون سال پیش باز می‌گردد.
  • قاره‌ها در هر سال به طور متوسط 2 سانتی‌متر جابجا می‌شوند.
  • 75 درصد گونه‌های جانوری در طی 300 سال آینده منقرض خواهند شد.
  • تنها 14 درصد از کل گونه‌های جانوری شناسایی شده‌اند.
  • هر روز 200,000 نفر در دنیا متولد می‌شوند.
  • قدیمی‌ترین مکان مذهبی که به دست انسان ساخته شده در کشور ترکیه قرار دارد. باستان‌شناسان قدمت آن را به 10,000 سال قبل از میلاد مسیح نسبت می‌دهند.
  • تعداد کل انسان‌هایی که تاکنون در کره‌ی زمین زیسته‌اند 106 میلیارد نفر است.
  • جمعیت زمین در سال 2050 به 9.2 میلیارد نفر می‌رسد.
  • هر ثانیه دو نفر از دنیا می‌روند.

 



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی وادبی , متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پلکان رو به آسمان
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 22:54 | بازدید : 1360 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )

وقتی ازپلکان صحبت می‌کنیم بیشتر یاد پله‌های داخل ساختمان‌ها می‌افتیم، پله‌هایی که اگر زیاد باشند، دوست داریم از آنها صرف‌نظر کنیم و با آسانسور از مشقت بالا رفتن از آننها راحت شویم.

اما در این ایمیل با هم ۱۲ پلکان بسیار زیبا در فضای باز را مرور می‌کنیم که آنقدر جذاب هستند که گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می‌کنند.

 

۱- پلکان بورن روی کوه Bueren در بلژیک

البته بورن Bueren واقعا یک کوه نیست، فقط یک بلندی در شهر لییژ است، این پلکان ۳۷۴ پله دارد. در سال ۱۸۸۱ این پلکان برای آن ساخته شد که سربازها بتوانند با پرهیز از عبور و مرور در گذرگاه‌های خطرناک، از یک بلندی واقع در شهر پایین بالا و پایین بروند.

08-05-2013 02-43-34 AM

این ساختمان، به افتخار یک اشراف‌زاده قرن پانزده، به نام وینسنت دو بورن، این نام را گرفته است.

08-05-2013 02-43-59 AM

08-05-2013 02-44-19 AM

 

۲- پلکانی در بالای دریا در اسپانیا

این پلکان فوق‌العاده زیبا در جزیره‌ای به نام Gaztelugatxe در اسپانیا قرار دارد.

08-05-2013 02-46-43 AM

08-05-2013 02-46-31 AM

گردشگران باید ۲۳۷ پله را بالا برون تا به خانه‌ای در بلندای جزیره برسند.

08-05-2013 02-47-06 AM

08-05-2013 02-46-57 AM

 

۳- پلکان مارپیچی در کوه تایهانگ در چین

ارتفاع این پاکان ۹۱ متر است، حین صعود، گردشگران می‌توانند پرنده‌ها را در اطراف خود ببینند.

08-05-2013 02-48-59 AM

08-05-2013 02-48-46 AM

به افراد بالای ۶۰ سال اجازه صعود داده نمی‌شود و بقیه افراد هم باید فرمی را پر کنند و در آن اطمینان بدهند که مشکل قلب یا ریه ندارند.

08-05-2013 02-49-11 AM

 

۴- سکوی رؤیاها در ژاپن

به ژاپنی به این مجموعه زیبا Awaji Yumebutai گفته می‌شود که متشکل از ساختمان‌ها و اماکنی در جزیره  Awaji ژاپن است.

08-05-2013 02-50-16 AM

شما در این عکس یک باغ زیبای ۱۰۰ طبقه‌ای را می‌بینید،.

08-05-2013 02-50-26 AM

این باغ برای گرامیداشت درگذشتگان زلزله هانشین در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است.

08-05-2013 02-50-35 AM

 

۵- پلکان‌های پل نامرئی Moses  در هلند در هلند یک خندق قدیمی در هالستین متعلق به قرن هفدهم وجود دارد، روی این پل قرار بود که پلی ساخته شود. اما مسلم است که این پل باید از ویژگی‌های معماری خاصی برخوردار می‌بود تا بتواند بدون صدمه زدن به جاذبه توریستی خندق، چیزی هم بر جذابیت آن بیفزاید.

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

مهندسان هلندی به این فکر افتادند که به جای اینکه پل بر فراز خندق ساخته شود، پایین‌تر بیاید طوری که از میان آب خندق بگذرد و آن را به نوعی به دو نیم کند. از این رو بود که پل Moses یا موسی ساخته شد که وجه تسمیه را باید بتوانید حدس بزنید: گذر حضرت موسی و یارانش از دریای سرخ. بار اول که عکسی از این پل دیدم، تصور کردم که فتوشاپی است، اما هیچ ویرایش عکسی صورت نگرفته بود.

08-05-2013 02-52-17 AM

این پل کاملا چوبی است و به صورت ضدآب ساخته شده است.

08-05-2013 02-52-03 AM

زهکشی‌های بدنه پل، آب باران یا آب نفوذکرده به بدنه پل را تخلیه می‌کنند.

اگر کسی از فاصله دور به پل بنگرد، چیز خاصی نمی‌بینید، پل تا حد زیادی نامرئی است:

08-05-2013 02-51-52 AM

 

۶- پکان کانیون در اکوادور

این پلکان نزدیک آبشار Pailon del Diablo ساخته شده است.

08-05-2013 02-53-42 AM

 

۷- چاند بائوری در هند

این مجموعه ساختمانی با پلکان‌های عجیب‌اش در نزدیک شهری به نام جایپور در استان راجستان قرار دارد. این مجموعه در سال ۸۰۰ میلادی ساخته شده است و ۳۵۰۰ پله باریک دارد که در ۱۳ طبقه جای داده شده‌اند. ارتفاع این مجموعه پلکان ۳۰ متر است.

08-05-2013 02-55-26 AM

08-05-2013 02-55-06 AM

ایالت راجستان بسیار کم‌باران است، معمولا در کف چاند بائوری آب جمع می‌شود و دما در مجاورت کف آن، پنج شش درجه‌ای خنک‌تر است.

08-05-2013 02-55-17 AM

 

۸- پلکان سانتورینی در یونان

این پلکان‌ها در سال ۱۷۱۵ ساخته شدند و در سال ۱۹۳۰ توسعه داده شدند، معمولا از چهارپایان برای صعود و نزول از این پلکان‌های زیگزاگی زیبا استفاده می‌شود. البته در سال ۱۹۷۹، یک سیستم حمل و نقل کابلی در این پلکان تعبیه شد، اما همچنان روش سنتی محبوب‌تر است.

08-05-2013 02-56-51 AM

این پلکان ۶۵۷ پله دارد، سنگفرش‌شده است و طول مسیر (نه ارتفاع آن) ۱۳۰۰ متر است.

08-05-2013 02-57-02 AM

 

۹- پلکان شلوسبرگ در اتریش

جاذیه اصلی شهر Graz همین پلکان است. این پلکان از همه نقاط شهر قابل دیدن است. این پلکان ۲۶۰ پله دارد.

08-05-2013 02-57-57 AM

08-05-2013 02-57-43 AM

 

۱۰- پلکان پوتمکین در اوکراین

این پلکان در شهر اودسای اوکراین قرار دارد. این پلکان در واقع نماد شهر است. وقتی می‌خواهید از سمت دریا وارد اودسا شوید با این پلکان زیبا مواجه می‌شوید.

08-05-2013 02-58-58 AM

البته به صورت رسمی در حال حاضر به این پلکان، پلکان پریمورسکی گفته می‌شود.

عرض این پلکان‌‌ها قبال توجه است و بین ۱۲٫۵ تا ۲۱٫۷ متر متغیر است.

08-05-2013 02-59-10 AM

ارتفاع این پلکان از سطح، ۲۷ متر و طول مسیر آن ۱۴۲ متر است.

 

۱۱- پلکان هایکو در هاوایی

این پلکان به پلکانی به سوی بهشت یا نردبان هایکو هم معروف است. این پلکان بسیار پرشیب است.

08-05-2013 02-59-58 AM

این پلکان در سال ۱۹۴۲ در روستای هایکوی هاوایی نصب شد.

08-05-2013 03-00-18 AM

در سال ۲۰۰۳ این پلکان‌ها با هزینه ۸۷۵ هزار دلار تعمیر شدند.

08-05-2013 03-00-33 AM

متأسفانه در حال حاضر، عبور از روی آن برای عموم آزاد نیست.

 

۱۲- پلکان- پلی در سوئیس

وقتی که یک دره عمیق دو محل را که از نظر ارتفاع با هم تفاوت زیادی دارند، جدا کرده باشد باید به مهندسان پناه برد تا راه چاره‌ای بیایند. دو مهندس به نام‌های J g Conzett و Rolf Bachofner چاره کار را یافتند: یک پل- پلکان!

08-05-2013 03-01-28 AM

اختلاف ارتفاع دو سو، حدود ۲۲ متر است.

 

08-05-2013 03-01-40 AM

در پایان لازم است از نمونه های معروف ایرانی نیز نام برده شود قلعه رودخان با ۹۸۹ پله، پلکان قلعه الموت که پله های معلقی برای رسیدن به قلعه حسن صباح در الموت نصب شده است و پله ی غار علی صدر و البته پله های بسیار زیبای تخت جمشید

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 



:: موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تصاویر
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 22:52 | بازدید : 1366 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

2 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

4 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

6 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

7 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

9 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

10 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

 

 

0

13 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

14 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

16 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

17 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

18 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

19 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

20 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

21 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

22 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

24 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

25 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

26 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

27 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

29 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

31 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

32 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

35 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

36 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

37 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

38 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

39 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

40 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

42 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

44 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

46 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

48 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

49 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 


 

 

 

0

51 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

52
 

 

 

0

53 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

55 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

57 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

58 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

62 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

67 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

70 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

   

 

0

74 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

75 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

78 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

80 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

83 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

84 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

85 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 

 

g



:: موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
درگیری نرگس محمدی با گشت ارشاد!
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 22:42 | بازدید : 909 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )
 
درگیری نرگس محمدی با گشت ارشاد!
شاید همان زمان که بحث برخورد با بد پوششی آغاز شد حاشیه هایش اگر از متن آن بیشتر نبود لا اقل داغ تر بود. طرح فرهنگی مبارزه با بدحجابی که از نبود یک برنامه جامع، منسجم و دقیق فرهنگی در این زمینه حکایت می‌کند، نه تنها مورد اقبال و پذیرش مردم قرار نگرفته که امکان سوءاستفاده های سیاسی هم از آن بالا رفته است.
طرحی که همه مسولان در آن خود را صاحب فکر و راهکار کامل و مشکل گشا می‌دانند اما در عمل تنها نیروی انتظامی می‌ماند و مامورانش و نتیجه می‌شود همین که پس از مدتی پیگیری نیروهای پلیس و جنجال و هیاهو، برای مدتی طولانی تر طرح رها شود و این بار محجبه ها و آمرین به معروف بشوند محلی بر عقده گشایی اراذل!!
اما بهانه ای که باعث نگارش این مطلب است انتشار یک گزارش تصویری در رسانه هاست. در توضیح این مطلب آمده بود: عصر شنبه ماموران پلیس با حضور در برج میلاد که محل برگزاری یکی از کنسرت‌ها بود، ضمن جلوگیری از ورود افراد بدپوشش به کنسرت، با افراد متخلف برخورد کرده و تعدادی از افراد بدحجاب را نیز دستگیر کردند. همچنین پلیس ضمن برخورد با آقایانی که با پوشش نامناسب به محل کنسرت آمده بودند از ورود آنها جلوگیری کرده و تعدادی را دستگیر و برای سیر مراحل مربوطه به پلیس امنیت اخلاقی منتقل کردند.
این خبر را بیشتر سایت ها منتشر نمودند و در این اوضاع منفعلانه در ادای فریضه نهی از منکر ، افتخاری شد برای عده‌ای! اما دست بر قضا یک نفر از افرادی که مورد اعتراض پلیس قرار گرفته بود و تصویرش در بین دیگر عکس های موجود در این مطلب پخش شد، با اقماض ضوابط اولیه حجاب را تا حدودی رعایت کرده بود.
نرگس محمدی که نامه‌ای به وزیر کشور نوشت و با اعتراض سوالاتی از وزیر پرسید که نشان از یک خلا جدی برنامه ریزی قبل از اقدام، در این موضوع دارد. وی اگرچه در ظاهر خوراکی چرب و نرم برای معاندان نظام دست و پا کرده است، اما درد دل و مطالبه و سوالش به جا و منطقی است. وی حادثه را این گونه تعریف می‌کند:
«نگاهی به سراپای خودم انداختم. روسری سبز بزرگی که نه تنها موهای سرم بلکه شانه هایم را پوشانده و مانتوی بلند و نسبتا گشادی که روی دامن مشکی ام افتاده و حداقل یک وجب تا زیر زانوهایم را گرفته و جوراب شلواری ضخیم و سیاهی که تمام پاهایم را پوشانده است. شاید اگرکسی از پایین و با دقت نگاه می کرد مثلا یک وجب و نصفی از پاهایم که داخل کفش و جوراب ضخیم سیاه رنگ بود، دیده می شد .... راتو بکش برو و گرنه بازداشتت می کنیم .” از یکی از مردان انتظامی پرسیدم : اقا آیا قسمتی از بدنم پیداست یا لباسم تنگ است یا مانتوام کوتاه است یا روسری ام کوتاه است و موهایم را نپوشانده .گفت نه اما ما نمی گذاریم وارد سالن شوی و من که از این رفتارشان مبهوت بودم بحث را ادامه دادم تا بالاخره متوجه شوند که این برخورد زورگویی است و دلیل منطقی ندارد...جوراب ساپورت غیر قانونی است.
از شنیدن کلمه قانون هم خنده ام گرفت و هم گریه ام. گفتم برادر من این جورابی که من پوشیدم و نمی دانم اسمش چیست و ماشاالله شما واردتری، ضخیم ترین جوراب موجود در جهان و بازار ایران است. خوب مشکل چیست؟ گفت من نمیدانم غیر قانونی است. گفتم ببخشید این قانون کجا وضع شد و چگونه به مردم اطلاع دادید... یکی از آنها جورابش خیلی نازک بود و وقتی خانم محتشمی پور سوال کردند که جوراب نازک ماموران اشکالی ندارد، صداها بلند شد... بارها اعتراض کردم که عکس نگیرید کارتان درست نیست من با شما گفت و گو می کنم و گفتم آقای مامور این آقایان چه کسانی هستند که پشت شما می ایستند و آن قدر عکس می گیرند و هر بار جواب می دادند ماموران خودمان هستند...جالب اینجاست که در ایام انتخابات و راهپیمایی ها شاهدیم که خبرنگاران با همان زنان با همان پوشش ها مصاحبه می کنند و حتی مصاحبه هایشان در اخبار سراسری تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می شود.»
و اما از پوشش خانم محمدی و صحیح یا ناپسند بودن حجاب ایشان بگذریم ( که البته قید شد با اغماض ضوابط اولیه حجاب را تا حدودی رعایت کرده) و باز هم از قضاوت در مورد سخنان ایشان در رابطه با برخورد نیروی انتظامی با وی میگذریم چون ما شاهد ماجرا نبوده ایم و شاید موضوع طور دیگری جلوه داده شده باشد. لیکن چند سوال را مطرح کنیم که پاسخ به آنها اولین گام اصلاح طرح برخورد با بدپوششی است:
1- معیار پوشش قانونی چیست؟ و مردم از کجا باید بدانند ماموران در مورد معیار پوشش چگونه می اندیشند؟ چرا که ماموران نواحی مختلف در مورد حجاب متفاوت می اندیشند و عمل می کنند و این معیارها امری سلیقه ای است. قانونی بودن لباس را چه مرجعی تعیین می کند و چگونه به مردم اعلام می‌گردد ؟
2- ماموران تا چه حد می توانند با مردم برخورد کنند؟ آیا قانون اجازه می دهد تا تعرض کلامی یا رفتاری یا برخورد خشن با زنان محترم جامعه داشته باشند؟
3- آیا چاپ و انتشار تصویر زنان ایرانی در سایت ها و رسانه های عمومی به لحاظ قانونی وشرعی بلا اشکال است؟ هرچند دیده شده که صورت های افرادی که حجاب آنها مورد اعتراض گشت ارشاد قرار گرفته، تا حدودی نامفهوم است ولی اگر کسی برخی از این تصاویر را مشاهد کند و فرد مورد نظر را از قبل بشناسد به راحتی توانایی تطبیق بین تصاویر و فرد را دارا خواهد بود. فلذا بایستی در شیوه اطلاع رسانی اینگونه اقدامات تجدید نظر نمود و گاهی کاتولیک تر از پاپ می شویم و گاهی مسامحه گر. چرا جاذبه و دافعه مان همچون مولایمان، تعریف شده و درست و درمان نیست. چرا هیچ وقت حدود یک سری احکام کاربردی دین را برای عموم شفاف عنوان نمی کنیم تا جلوی برخوردهای سلیقه ای به اسم دین گرفته شود.
در لزوم اجرای دقیق و گسترده طرح مبارزه با بد حجابی که مطلوب همه مردم و خواسته ملت شریف ایران است تردیدی نیست لیکن خوب می دانیم که برای تحقق این هدف مقدس نباید هر وسیله ای را توجیه کنیم و اگر با برنامه ریزی مدون تر و محتوای کامل تر دست به این اقدام بزنیم نتیجه منفی این چنینی هم در بر نخواهد داشت.
منبع:


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اخبار روز ایران و جهان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطلب طنز درددل یک بزاز اصفهاني
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 22:38 | بازدید : 1280 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )
 
مطلب طنز درددل یک بزاز اصفهاني
خانووم…  بعد از اين كه هفت هشت دفعه، هي اومدس و رفته س وديده س و نخريدس ،  بالاخره، باري آخركه اومدس، يه دفعه ديگه هم پارچه را ديدس، اين دفعه ، كم و بيش پسنديده س و خبري مرگش خريدس.
برده س ،  برا اينكه بعدآ آب نرد و كوچیك نشد ، پارچه را شسته س ، بعدش بريده س ، داده س خياط براش دوخته س ، پوشيده اس ، باهاش رفته اس عروسي،  توعروسي كلي پزداده س، قر داده س ، رقصيده س ،……..
بعدش رفته س خونه ، كلي توش نيشسته س و غلطيده س وكپيده س .
يه چند روز بعد دلشو زد ه س، رفته س پيرنو
شيكافته س، دوباره شسته س، حالا پس اورده اس !
ميگد از رنگش خوشم نيومدس !!
اين پارچه دون ، حج آقا !
لطفآ پولمو پس بديند…..!
راستي  راستي  كه خيلي  ناكس و نانجيب و پدر سوخته س !!!
این مقاله فقط جنبه طنز و سرگرمی دارد و قصد توهین به شخص خاصی را ندارد.


:: موضوعات مرتبط: لطیفه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
عذرخواهی اوباما از روحانی
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 22:4 | بازدید : 1464 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )
 
 عذرخواهی اوباما از روحانی
در حالی که دیشب روحانی و هیات همراه در حال ترک هتل به سمت فرودگاه نیویورک بودند، رئیس جمهور امریکا در تماس با روحانی از اراده امریکا برای حل سریع مساله هسته‌ای صحبت کرد و گفت امیدوار است زمینه‌ای برای حل موضوعات دیگر و همكاری در مسائل منطقه‌ای انجام شود.
اوباما حل مسائل ایران و امریکا را در حل مسائل منطقه و سوریه موثر دانست و گفت: «من احترام خودم را به مردم ایران ابراز می‌کنم. متقاعد شده‌ام که روابط بین ایران و آمریکا بشدت بر روی منطقه اثر خواهد گذاشت. اگر ما در مورد پرونده هسته ای پیشرفت کنیم، سایر معضلات از جمله سوریه نیز قطعاً حل خواهد شد.»
در پایان این گفتگوی 15دقیقه‌ای، اوباما از روحانی به خاطر ترافیک نیویورک عذرخواهی کرد و گفت: «عذرخواهی می کنم اگر در ترافیک (وحشتناک) نیویورک گیر کرده اید و برایتان سفری امن و راحت آرزو دارم.»
این جملات در اکانت توییتر روحانی نقل شده بود که البته بعدتر پاک شد اما به گزارش نیویورک تایمز، یکی از مقامات رسمی کاخ سفید صحت آن را تایید کرده است.
در این توییت نوشته شده بود که روحانی در پایان مکالمه به زبان انگلیسی برای آقای اوباما آرزو کرده که روز خوبی داشته باشد و رئیس جمهوری آمریکا هم به فارسی گفته است: خداحافظ.
 عذرخواهی اوباما از روحانی
وییتر روحانی خلاصه ای از گفتگوی روسای جمهور دو کشور را منتشر و دقایقی بعد آن را پاک کرد
 عذرخواهی اوباما از روحانی
وییتر رسمی کاخ سفید این تصویر را از لحظه گفتگوی تلفنی باراک اوباما با روحانی منتشر کرده است/مجله مهر


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
روش های طول عمر لپ تاپ
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 22:2 | بازدید : 1278 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )

بسیاری از کاربران لپ تاپ، حتی افرادی که مدت ها است کاربر لپ تاپ به حساب می آیند با این سوال که به واقع عمر مفید یک لپ تاپ چقدر است و رعایت چه نکاتی منجر به افزایش طول عمر مفید لپ تاپ می شود مواجه هستند! پاسخ این سوالات با توجه به رشد شدید قیمت ها طی یکی دوسال اخیر، قطعا به کاربران در کاهش هزینه ها و همچنین استفاده بهتر و بهینه از لپ تاپ کمک می کند.

یافتن پاسخ این سوالات حتی باعث می شود، شما درگیر دردسرهای تعمیر و تامین قطعه نشوید. پس قبل از وقوع اتفاق به فکر چاره یا حداقل درمان باشید و به مجموعه نکاتی که ما در این بخش برای افزایش طول عمر به شما یادآوری می کنیم توجه کنید.

 عمر مفید لپ تاپ چقدر است؟

اکثر کاربران لپ تاپ تصور می کنند تا هر زمانی لپ تاپشان از عهده انجام وظایف خود برآید می توان از آن برای انجام امور مختلف رایانه ای استفاده کرد، اما این تصوری اشتباه است و لپ تاپ ها ممکن است وقتی که بیشتر از هر زمان دیگر به وجود آن ها نیاز دارید، ناگهان دچار ایراد شوند. پس بهتر است قبل از اینکه درگیر دردسرهای تعمیر دستگاه، بازیابی اطلاعات، تامین قطعه و... شوید، به فکر چاره باشید.

کارشناسان و فعالان بازار معتقدند طول عمر یک دستگاه تحت تاثیر عوامل مختلفی چون نحوه استفاده، ورود تکنولوژی های نوین و مدل های مبتنی بر تکنولوژی های جدید و عوامل دیگری از این دست متفاوت است، ولی به طور میانگین عمر مفید یک لپ تاپ سه تا نهایتا چهار سال تخمین زده شده است. البته لپ تاپ های برخی برندها مانند اپل طول عمر بیشتری نسبت به برندهایی نظیر لنوو، اچ پی، دل و... دارند. البته در بسیاری موارد ممکن است خرابی یک قطعه در نگاه اول به معنی پایان یافتن عمر یک لپ تاپ نباشد، ولی عدم یافتن قطعه در بازار، به دلیل عرضه مدل های جدید که بر تکنولوژی های نوین مبتنی هستند خط قرمزی روی ادامه حیات لپ تاپ می کشد.

 نکاتی برای افزایش عمر لپ تاپ

1. اگر دقت کرده باشید اولین قطعه ای که در لپ تاپ ها دچار ایراد می شود و احتیاج به تعویض دارد باتری و شارژر است که این معضل با تعویض باتری و با صرف مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قابل رفع است. حال تصور کنید باتری لپ تاپ مذکور در بازار موجود نباشد. این به این معنی است که لپ تاپ شما تبدیل به pc شده و عمر آن به عنوان یک رایانه همراه به پایان رسیده است. پس بهتر است برای جلوگیری از این مشکل از باتری لپ تاپ محافظت کرده و زمانی که شارژ دستگاه کامل است آن را از برق خارج کنیم. برای افزایش عمر لپ تاپ حتی توصیه می شود زمانی که مدت زیادی در یک مکان ثابت هستید باتری را از لپ تاپ خارج کرده و لپ تاپ را بدون باتری مورد استفاده قرار دهید.

2. اگر قرار است باتری را از لپ تاپ خارج کنید حتما حواستان باشد که از محافظ استفاده کنید تا لپ تاپ شما در صورت بروز نوسانات برق دچار آسیب نشود. نوسانات برق ممکن است خسارات هنگفتی به لپ تاپی که به جریان مستقیم برق متصل است وارد آورد.

3. از وارد آوردن فشار زیاد و ضربه به لپ تاپ خودداری کنید. زیرا ممکن است باعث شکستگی صفحه نمایش، یا آسیب دیدن هارد و سایر بخش های دستگاه شود.

4. برای خنک سازی لپ تاپ از کول پد استفاده کنید: اگر با لپ تاپ زیاد کار می کنید و مدام روی آن فشار می آورید باید از وسیله ای به نام کول پد (میز لپ تاپ) استفاده کنید. این وسیله دارای پایه هایی بالاتر از سطح زمین است و چندین خنک کننده (فن) همراه خود دارد که باعث خنک شدن و بهبود کارآیی لپ تاپ می شود. این دستگاه ها عمدتا از برق یو اس بی (USB) استفاده می کنند و به شدت کم مصرف هستند و خیلی کم از باتری استفاده می کنند.

5.مواظب درایو لپ تاپ خود باشید: سعی کنید کمتر از رایتر لپ تاپ استفاده کنید یا اگر استفاده می کنید از سی دی ها و دی وی دی های خش دار استفاده نکنید؛ چراکه باعث خرابی و آسیب دیدن به لنز درایو می شود. زمانی که از دی وی دی یا سی دی رایتر استفاده می کنید حتما لپ تاپ را به برق متصل کنید، زیرا رایترها جریان بسیار بالایی را از منبع تغذیه کشیده و اگر صرفا از باتری استفاده شود به آن آسیب می رساند، چون در این حالت باتری با سرعت زیادی شارژ خود را از دست می دهند. حتی در حالتی که باتری کاملا شارژ نباشد ممکن است لپ تاپ خاموش شده و دیسک نوری شما بسوزد. به همین دلیل در لپ تاپ های مدرن امروزی اگر شارژ باتری کم باشد، لپ تاپ به طور خودکار درایو نوری را خاموش می کند.

6.از نرم افزار ها و ضد ویروس های مناسب و اورجینال استفاده کنید: سعی کنید از ضد ویروسی مناسب و سبک برای لپ تاپ خود استفاده کنید تا مقدار کمتری از پردازنده را اشغال کند و سرعت لپ تاپ را پایین نیاورد.نرم افزار های مناسب را روی لپ تاپ خود نصب کنید. از نصب نرم افزار هایی که اطمینان ندارید نرم افزار هستند یا بد افزار خودداری کنید یا قبل از نصب آن را ویروس یابی کنید.سعی کنید از لایسنس ها و نرم افزار های اورجینال و اصل شرکت نرم افزاری استفاده کنید مخصوصا سیستم عامل که اگر از نسخه های کرک آن استفاده کنید شما و لپ تاپ را با مشکل مواجه می کند و مجبورید هر چند وقت یک بار سیستم عامل را عوض کنید.

7. هنگام حمل لپ تاپ سعی کنید آن را حتما در کیف یا کاور گذاشته و همچنین آن را خاموش کنید. همچنین هرگونه کابل و وسایل متصل به لپ تاپ مثل کابل شبکه، سیم ماوس یا اسپیکر (بلندگو) را از لپ تاپ جدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ضیافت بازیگران
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 21:50 | بازدید : 1312 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )

نزدیک به دو هزار نفر از گروه های مختلف سینما در کنار وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در این مراسم حاضر بودند. مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، داوود میرباقری، کیانوش عیاری،اکبر عبدی، بهمن فرمان آرا، رخشان بنی اعتماد، کیومرث پواحمد، علی معلم، فریدون جیرانی، علیرضا داوودنژاد، بهروز افخمی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، احمدرضا درویش، رضا میرکریمی، پانته آ بهرام، فاطمه معتمد آریا، مهناز افشار، حمید فرخ نژاد، هنگامه قاضیانی، حمید اعتباریان، نیکی کریمی، فریبرز عرب نیا، ماهایا پطروسیان، علی مصفا،سامان مقدم،محمد بزرگ نیا،گوهر خیراندیش، حسن پورشیرازی،مرضیه برومند، مهدی فخیم زاده،علی دهکردی، ناصر چشم آذر،تورج اصلانی، عبدالله اسکندری، سید محمد بهشتی، علیرضا رضاداد، منوچهر محمدی، همایون اسعدیان، مازیار میری، محسن علی اکبری، مسعود اطیابی، سید جمال ساداتیان، منیژه حکمت،جهانگیر کوثری، داریوش باباییان، محمد نشاط، تورج منصوری، جهانگیر الماسی،حسام نواب صفوی، شهرام حقیقت دوست، محسن تنابنده، شهرام مکری،بیژن امکانیان، فرشته طائرپور،عاطفه رضوی، آهو خردمند، سیروس الوند، ضیا الدین دری، واروژ کریم مسیحی، فریده سپاه منصور، حسین یاری، هوشنگ توکلی،حسین پاکدل، پیمان قاسم خانی، بهاره رهنما،امین تاریخ، منوچهر اسماعیلی،کارن همایونفر، ابولفضل جلیلی، لویی چکناواریان، محمد سریر،آناهیتا نعمتی، طناز طباطبایی،لادن مستوفی،رعنا آزادی ور، عباس رافعی، روح الله حجازی،محمدرضا سکوت،عنایت بخشی،فریدون شهبازیان، ابراهیم مختاری، غلامرضا موسوی،فرهاد توحیدی، محمد مهدی عسگرپور، حبیب ایل بیگی، احمد میر اعلایی، شفیع آقا محمدیان، محمد رضا عباسیان و... تعدادی از چهره های مطرح حاضر در این جشن بودند.

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-1.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-2.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-3.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-4.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-5.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-7.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-8.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-9.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-10.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-11.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-12.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-14.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-15.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-16.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-17.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-18.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-19.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-20.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-21.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-22.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-23.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-24.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-25.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-26.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-27.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-28.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-29.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-30.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-31.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-32.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-33.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-34.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-35.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-36.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-37.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-38.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-39.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-40.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-41.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-42.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-43.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-44.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-45.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-46.jpg 

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-47.jpg  

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-49.jpg

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی-50.jpg

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
زندگی یعنی این
دو شنبه 1 مهر 1392 ساعت 14:28 | بازدید : 1601 | نوشته ‌شده به دست سجاد | ( نظرات )

آرزویی که چند سال دیگر تحقق خواهد یاف

شاید50 سال شاید150 سال دیگر شاید هم توخاب ببینیم امشب دعا میکنم تو خواب یه ماشین اینجوری سوار بشم

العان چشمامو بستم الان دارم به خدا میگم

خدایا میدونم بهم نمیدی ماشین اینجوری میدونم تلوزیونم نمیشه ببینم میدونم  تو خوابم امکانش نیس حد اقل تو خواب نشونمش بده

خدایا...............بگو خب

0

3 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

4 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

5 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

1

6 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

7 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

8 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

9 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

10 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

 

0

12 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

13 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

14 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

15 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

16 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

17 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

18 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

20 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

0

22 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

23 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

24 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

25 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

26 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

27 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

28 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

29 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

30 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

31 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

32 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

33 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

34 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

35 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

36 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

37 IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی
 

 

 

0

38

 

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 



:: موضوعات مرتبط: لطیفه , عکس های جالب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0